Jaká je cena přestavby a který typ motoru či umístění akumulátoru je pro mě vhodný?

Častá otázka, která zajímá snad každého, kdo třeba pouze o přestavbě uvažuje. Jak to tedy je?

Cena přestavby se pohybuje především dle dvou nejdražších položek a to akumulátoru a motoru. Cenu akumulátoru určuje jeho kapacita. V sériové výrobě se snažíme, všech aktuálně nabízených variant, mít na výběr z nižší, střední a vyšší kapacity. Výjimkou jsou nosičové akumulátory typu Alubox, ve kterých se nejvyšší kapacity pohybují kolem 30Ah. Při výběru je tedy nutné zvážit nejen proporce rámu (zdali se akumulátor vleze do rámu, či je nutný na nosič), ale také jestli kapacitu vůbec využijeme.

Motor nábojový či středový? Každý máme jiné představy a potřeby. Nelze tedy paušálně říci, který pohon je pro Vás lepší. Každý zákazník očekává od kola trochu něco jiného, tudíž říct, že ten či onen typ pohonu je nejlepší by mohlo být zavádějící.

Zadní pohon má velkou výhodu v nižší ceně v porovnání se středovým motorem. Nevýhodou je však nerovnoměrné vyvážení kola, což vede k většímu náporu na komponenty v zadní části kola a o něco méně plynulé dávkování výkonu. Pokud plánujete ježdění po silnici, ale zároveň i v mírném terénu, pak může být zadní elektropohon ideální volbou s ohledem na poměr ceny a parametrů kola. Další nevýhodou je vyšší hlučnost motoru v prudším kopci, neefektivní hospodaření s energií při vyšším zatížení a především potřeba klíč pro demontáž zadního kola s motorem v případě defektu.

Středový motor 250W a rámový akumulátor Shark – přestavba

Středový motor je z pohledu vyvážení a jízdních vlastností nejoptimálnější řešením, které se u současných elektro kol objevuje. Středové motory Vás mile překvapí také velice komfortním dávkováním výkonu motoru, krátkou reakční dobou asistence. Díky volbě optimálních otáček motoru (pomocí volby vhodného převodu) je středový pohon úspornější, proto dosahuje dlouhých dojezdů – až 180 km. Předností elektro kol se středovým motorem je hned celá řada, nicméně mezi ty nejzásadnější výhody patří především vysoký jízdní komfort, dlouhé reálné dojezdy, ideální rozložení hmotnosti, nízko uložené těžiště, vysoký výkon a v neposlední řadě velmi přirozený a příjemný pocit z jízdy. I ten, kdo s elektrokoly nemá žádnou zkušenost, dokáže po prvním svezení vyhodnotit, že tato varianta pohonu je nejpřirozenějším řešením z aktuálně dostupných možností.
Pokud máte možnost srovnání jízdy na nábojovém a středovém motoru,  jen málokdo uvažuje o zakoupení motoru v náboji zadního kola – pokud do výběru nemusíme zohlednit pořizovací cenu. Obecně můžeme říci, že středové pohony fungují naprosto bez problému a úroveň spolehlivosti je téměř 100%. Důležité je podotknout, že samozřejmě i u středových pohonů jsou lepší a slabší typy motorů, proto je dobré dobře vybrat konkrétní typ z aktuální nabídky. U elektrokola je vždy velmi důležitá přesnost dávkování výkonu motoru, tak, aby Vás elektrokolo nedostalo do nepříjemné situace. Středové motory používají obvykle hned 4 typy senzorů (snímač otáček, rychlosti). Tyto snímače zajišťují naprosto přesný, plynulý výkon asistence.
Velmi často skloňovanou nevýhodou tohoto pohonu je vyšší pořizovací cena. Zde je ale důležité podotknout, že vyšší cena se vrací delší životností motoru a baterie. Proto nemusí být cenový rozdíl v konečném efektu tak výrazný, jak se může na první pohled zdát. Hlavní nevýhodou je však zkrácení životnosti řetězu a to až o 10-50% (dle výkonu motoru).

V případě přestaveb u nás doporučujeme Váš výběr u nás zkonzultovat, vyzkoušet si testovací kola na prodejně. Ke každému zákazníkovi přihlížíme indiviuálně a tak se mu snažíme i vytvořit vhodnou nabídku na míru. To dokládá i fakt, že jsme dělali přestavby za 16 000Kč, ale třeba i za 60 000Kč. Zákazník je pro nás na prvním místě.

Jestliže o přestavbě uvažujete svépomocí, doporučujeme naše přestavbové kity, které obsahují všechny důležité komponenty včetně akumulátoru. Naleznete na odkazu zde. Takové kity jsou, dá se říct s nadsázkou, jako lego. Zboží Vám přijde v balíku, vy jej vybalíte, smontujete na kolo (dle návodu) a jedete. Není na tom nic těžkého a v případě komplikací jsme samozřejmě na telefonu.

Zpět na blog