S nedostatkem cyklo komponent pro stavbu kol a elektrokol se výrobci potýkají už dva roky. O tom, že se situace stále nelepší svědčí i fakt, že v Německu došlo dokonce k cílenému loupežnému přepadení kamionu, který tyto díly převážel pro kopřivnickou BFI, což je jeden z největších montážních závodů elektrokol v ČR. Referuje o tom například portál e.15.cz.
Námi prodávaných značek elektrokol se tento incident netýká. Nicméně s nedostatkem dílů bojují úplně všichni. Dochází k posunům výroby, rušení některých předobjednávek atd. Takže pokud letos plánujete pořídit elektrokolo, nedoporučujeme to nechávat na poslední chvíli. S postupujícím jarem se bude nabídka značně úžit, nehledě na další vlny zdražování, které nás ještě zřejmě čekají. První výrobce zdražil celý sortiment v rozsahu 12-18% a obáváme se, že další budou brzy následovat.
Levit hlásí zpoždění dodávek typu městských kol z důvodu špatné kvality rámů. Byli jsme však informováni, že nastalou situaci výrobce řeší a dojde k brzké změně situace k lepšímu. První kolo typu Muan MX je již naskladněno, složeno, odzkoušeno a jako vždy výrobce splňuje standardy kvality, které si vytyčil. V měsících únor-březen se můžeme těšit na dodání dalších.
Crussis ruší některé předobjednávky horských kol z důvodu nedostatku dílů a došlo k přesunutí některých modelů mezi výrobními koly. Naštěstí jsme byli informováni včas a tak jsme Vás mohli zavčas o změnách průběžně informovat. Výrobce plní slibované termíny a jsme plně zásobeni z prvního kola, viz. novinky elektrokol 2022 na našem eshopu. Aktuálně očekáváme dodání z druhého kola v měsících únor-duben.
I přes očekávání, že pro sezónu 2022 nejsou kola, elektrokola a komponenty vyrobené v potřebných termínech a dostatečném množství, nedošlo tedy zatím k žádnému většímu výkyvu, kromě zdražení (zdražení 18% je opravdu hodně). Jsme ale teprve za prvním měsícem letošního roku. Je již prakticky vzato jasné, že se produkty do obchodů budou dostávat s velkým zpožděním a budou dražší.